Naprzód Yamaha YZF600R Thundercat
Yamaha YZF600R Thundercat
Yamaha YZF600R Thundercat to ponadprzeciętny motocykl, który urzeka wyglądem, niezawodnością i doskonałym silnikiem. Z drugiej strony własności jazdy nie należą do najlepszych, wyposażenie również pozostawia wiele do życzenia.
Silnik
Silnik w motocyklu Yamaha YZF600R Thundercat pochodzi z modelu R6, przy czym przeszedł pewne poprawki. Pojemność skokowa 599 cc daje maksymalną moc 100KM z momentem obrotowym 90 Nm. Zaciąg w niskich i średnich zakrętach jest dość niewyraźny, ale wszystko wraca do normy po przekroczeniu granicy 6000 obr/min. Skrzynia biegów ma 6 stopni a maksymalna prędkość motocyklu to 235 km/h. Silnik jest jedną z największych zalet tego pojazdu.Jazda i prowadzenie
Tutaj nas trochę zawiódł. YZF600R waży całkiem dużo, bo aż 187 kg, w związku z czym amortyzatory mają sporo pracy i nie zawsze sobie dobrze radzą. Dla tych, którzy przyzwyczajeni są do prowadzenia superbików, zachowanie motoru na drodze będzie męczarnią i ciężko im będzie się przyzwyczaić. Ale dla przeciętnego użytkownika własności jazdy okażą się zadowalające. Nawet jeśli wygląd motocyklu na to nie wskazuje to Yamaha YZF600R jest raczej wygodną touringową maszyną niż superbikem.Wyposażenie
Tutaj wszystko okazało się przeciętne. Hamulce nie są ani wyjątkowo ostre, ani specjalnie słabe. Mają średnicę 298mm z przodu i 245mm z tyłu. Amortyzatory są również przeciętne i czasami mają pewne problemy z bezpiecznym utrzymaniem motocyklu. Analogowa deska rozdzielcza nie jest zbyt przejrzysta a na bezpośrednim słońcu także mało czytelna. Doceniliśmy natomiast dobrą ochronę przeciw wiatru i wygodne siedzisko.Jakość i niezawodność
Oprócz systemu wydechowego, który niestety szybko ulega korozji, wszystko inne jest w najlepszym porządku. Wykończenie motocyklu i jakość wykorzystanych materiałów są na bardzo wysokim poziomie. Najbardziej niezawodnymi częściami motoru są silnik i hamulce. Motocykl wytrzyma nawet najbardziej ostre traktowanie i bez jakiejkoliwek konserwacji przejedzie do 100 tys.km.Problemy mechaniczne to odosobnione przypadki, nie musisz się obawiać nawet szwankującej elektroniki.Cena
Pomimo, iż motocykl nie jest już dostępny w sprzedaży, zdobycie go nie powinno być większym problemem. W komisach jego cena waha się w granicach 900 – 2800 funtów. Jeśli uwzględnisz niezawodność motocyklu, bez obaw możesz się zdecydować na jego zakup. Jeśli chodzi o design to wciąż jest to model względnie atrakcyjny, dlatego będziesz mógł się nim również pochwalić.Podsumowanie
Yamaha YZF600R Thundercat to ponadprzeciętny motocykl, który urzeka wyglądem, niezawodnością i doskonałym silnikiem. Z drugiej strony własności jazdy nie należą do najlepszych, wyposażenie również pozostawia wiele do życzenia. Nowej Yamahy YZF600R Thundercat już prawdopodobnie nie kupisz, ale ceny w komisach oscylują w bardzo przystępnych granicach, dlatego też, głównie dzięki niezawodności, może być to bardzo udany zakup.Ocena:
głosów: 33
Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena
Podobne
Dyskusje
Dyskusja do artykułu Yamaha YZF600R Thundercat
liczba postów: 6
marek dytmar
30.07.2013 v 08:34
witam też latam na kocie z 2000r ma 2900tyś przelotu i jak na razie wsztstko OK.
marek dytmar
30.07.2013 v 08:36
sory 29000tyś
marek dytmar
30.07.2013 v 11:08
yzf600r Thundercat to następca FZR 600R
Mati
04.02.2014 v 14:22
29000 tyś. to 29 tysięcy tysięcy, czyli 29 milionów. Sporo :D 29 000 x 1 000 = 29 000 000
Bart
18.10.2012 v 22:42
Thundercat to poprzednik R6 więc jak to możliwe że silnik pochodzi z R6??? Chyba autor niedoczytał!!!
Odpowiedz
maciek
10.07.2013 v 12:09
Autor nie doczytał,Thundercat ma ulepszony silnik z fzr600r a czytanie tego artykułu to męczarnia w przeciwieństwie do jazdy tym motocyklem;)