Naprzód Cagiva Gran Canyon

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cagiva Gran Canyon

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Cagiva Gran Canyon to średni motor, który przede wszystkim posiada świetną stabilność na drodze, udany design oraz całościowy feeling. Silnik nie należy do najmocniejszych, ale tak czy inaczej można na motorze trochę zaszaleć.

Silnik

Silnik w motorze Cagiva Gran Canyon jest dość stary, ponieważ pochodzi z modelu 900SS. Z pojemności 904cc udało się uzyskać 70 koni oraz 75 Nm. Nie są to najlepsze wartości i na pewno nie będziecie się na nim czuli jak na motorze sportowym. Do tego wszystkiego jest też dość opieszały i kilka dodatkowych koni na pewno by mu nie zaszkodziło. Największa szybkość motoru to 190 km/h, a skrzynia biegów ma w sumie sześć stopni. Sprint ze stanu spoczynku na 1/4 mili przebiega w czasie 13.2 s., co nie jest aż tak złym wynikiem, jak właściwie oczekiwaliśmy.

Cagiva Gran Canyon

Jazda i opanowanie

Dzięki świetnej kierownicy oraz wygodnemu siedzeniu, będzie czuli się na motorze bardzo wygodnie i nawet możecie spróbować wybrać się na dłuższą wycieczkę. Niestety w modelu tym nie można samemu nastawiać poziomu amortyzacji, ale ustawienie fabryczne jest bardzo dobre i motor świetnie filtruje każdą nierówność. Byliśmy także zadowoleni ze stabilności i na drodze lepszej jakości. Cagiva Gran Canyon jest stabilna i pewna podczas większości sytuacji, co stanowi jedną z najlepszych jej właściwości. Hamulce tarczowe są wystarczająco mocne i prawie wogóle nie sprawiają problemów i nie psują się.

Cagiva Gran Canyon

Cagiva Gran Canyon

Wyposażenie

Oprócz kół, kierownicy oraz silnika w modelu tym nie znajdziecie prawie nic. Wyposażenie jest na prawdę bardzo biedne i w tej kategorii znajdziecie znacznie lepiej wyposażone motory. Hamulce tarczowe mają przekątną 296mm z przodu oraz 240mm z tyłu. Deska rozdzielcza jest trochę old-schoolowa, ale to wogóle nam nie przeszkadzało, a nawet wpłynęło na lepszą czytelność oraz przejrzystość. Zbiornik ma pojemność 20 litrów, co powinno wystarczyć na przejazd ok. 250 km. Nie jest to najgorsza odległość, dlatego pozwoli wam to na oszczędzenie czasu spędzonego na stacji benzynowej.

Cagiva Gran Canyon

Cagiva Gran Canyon

Jazda i sterowanie

Największym minusem tego motoru jest silnik. Nie jest w 100% zły, ale wymaga sporych inwestycji do utrzymania go w dobrym stanie. Jakość materiałów jest na całkiem niezłym poziomie, tak samo jak i całe opracowanie oraz wykorzystany lakier. Nie powinien także wyniknąć najmniejszy problem z elektroniką, dlatego jedynym minusem pozostaje już wyżej wymieniony silnik.

Cagiva Gran Canyon

Cagiva Gran Canyon

Podsumowanie

Cagiva Gran Canyon to średni motor, który przede wszystkim posiada świetną stabilność na drodze, udany design oraz całościowy feeling. Silnik nie należy do najmocniejszych, ale tak czy inaczej można na motorze trochę zaszaleć. Niestety wymaga od właściciela częstych napraw oraz ogólnego serwisu, co ne jest zbyt tanią inwestycją. Wyposażenie nie należy do najlepszych, ale z drugiej strony znajdziecie w nim wszystko to, co możecie oczekiwać od motoru tej klasy. Przede wszystkim doceniliśmy wygodne siodełko oraz świetną kierownicę, dzięki którym podróżowanie i na większe odległości będzie wręcz przyjemnością. Już nie produkuje się Cagivy Gran Canyon, ale można ją jeszcze dostać za cenę ok. 900 - 2200 funtów.

Cagiva Gran Canyon

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 4

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Cagiva Gran Canyon


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.