Naprzód Moto Guzzi 1200 Sport 4v

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Dopiero po dwóch latach firma zdecydowała się na wprowadzenie modelu wyposażonego w nowy silnik. Poprzednią wersję z OHV oraz mocą 95 koni zastąpił nowy silnik z DOHC, który osiąga największą moc 105 koni i jest to motor o klasę lepszy.

Silnik

Za napęd motocyklu Moto Guzzi 1200 Sport 4v jest odpowiedzialny silnik o pojemności 1151cc z DOHC, który osiąga najwyższą moc 105 koni oraz 105 Nm. Do dyspozycji będzie jeszcze słabszy wariant z podwójnym OHV, który może osiągnąć 95 koni. Byliśmy bardzo zadowoleni z tego silnika, chodzi równo i nie produkuje niepotrzebnych wibracji. Skrzynia biegów składa się z sześciu biegów. Motor może osiagnąc do 216 km/h.

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Jazda i kierowanie

Pomimo tego, że waga motoru wynosi 240 kg, Moto Guzzi 1200 Sport zaskoczył nas świetną przyczepnością. Dzięki nowoczesnemu sposobowi ustawienia i dostrojenia amortyzatorów, jazda jest komfortowa i stabilna na jakimkolwiek podłożu. Nowa kierownica gwarantuje świetną pozycję i podparcie dla rąk, ale trochę gorzej z wygodnym siedzeniem. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe o średnicy 320mm z przodu oraz 282mm z tyłu. Są bardzo mocne, nie psują się oraz bardzo dobrze reagują.

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Wyposażenie

Już na piewszy rzut oka naszą uwagę przykuła nowoczesna i bardzo elegancka deska rozdzielcza, która składa się z trzech analogowych zegarów oraz z ekranu LCD, na którym wyświetlane są informacje z komputeru pokładowego. Przez to, że zegary są umieszczone na białym tle stają się gorzej czytelne na bezpośrednim słońcu. W wyposażeniu znajdziecie amortyzatory, które możecie ustawić pod swoje potrzeby i oczekiwania, hamulce firmy Brembo oraz świetne opony Metzeler Sportec M3. Siodełko jest umieszczone na wysokości 800mm, a opony mają rozmiar 180/55 ZR 17 z tyłu oraz 120/70 ZR 17 z przodu.

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Opracowanie i jakość

Jakość oraz wytrzymałość motoru Moto Guzzi, który przeszedł pod skrzydła firmy Piaggio, są na naprawdę świetnym poziomie. Zarówno silnik jak i skrzynia biegów są wzorowo delikatne, a jednocześnie bardzo dużo wytrzymają i wystarczy im jedynie podstawowa opieka. Elektronika jest także na dobrym poziomie i podczas naszego testu nie wyniknął z nią najmniejszy problem. Jest to jeden z najlepszych motorów tej firmy jaki można obecnie dostać na rynku i wystarczy mu jedynie podstawowa opieka, a odpłaci się wam długą żywotnością i bezproblemowym działaniem.

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

Podsumowanie

Dopiero po dwóch latach firma zdecydowała się na wprowadzenie modelu wyposażonego w nowy silnik. Poprzednią wersję z OHV oraz mocą 95 koni zastąpił nowy silnik z DOHC, który osiąga największą moc 105 koni i jest to motor o klasę lepszy niż poprzednia wersja. Wyraźnym poprawkom poddano system wydechowy oraz amortyzację. Byliśmy bardzo zadowoleni z wyników testu tego modelu i z jazdy próbnej, a teraz nie pozostaje nam nic innego, jak polecić wam ten motor.

Moto Guzzi 1200 Sport 4v

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 1

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Moto Guzzi 1200 Sport 4v


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.