KTM


Naprzód KTM Duke I / II

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM Duke I / II

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 1 |

Motockyle KTM Duke oraz Duke II są jednymi z najlepszych w swojej kategorii. Do plusów należy zaliczyć wystarczająco mocny i praktycznie nie psujący się silnik, dobrą jazdę oraz bardzo proste sterowanie.

Silnik

Za napęd motoru KTM Duke I oraz Duke II jest odpowiedzialny silnik o pojemności 625cc z SOHC, który korzysta z karburatora i osiąga największą moc 55 koni oraz moment obrotowy 60 Nm. Szczytowy moment obrotowy silnik osiąga już przy 5000 obr/min co jest niezwyczajnie nisko. Silnik produkuje lekkie wibracje do których można się bardzo szybko przyzwyczaić. Skrzynia biegów ma sześć dokładnych stopni. Największa prędkośc motoru to 176 km/h.

KTM Duke I / II

Jazda i opanowanie

Sterownaie i opanowanie obu motocykli to błahostka, a to dzięki szerokiej kierownicy, wygodnemu siodełku, niskiej wadze maszyny oraz dobrej jakości opon. Docenicie to przede wszystkim na drogach dobrej jakości. Hamulce tarczowe Brembo są bardzo czułe na reakcję głównie na przednim kole i wynika troszkę problem z ich dawkowaniem. Tarcze mają średnicę 320mm z przodu oraz 220mm z tyłu. Siodełko jest zadziwiająco wygodne i gwarantuje komfort podczas krótszych przejażdżek po mieście jak i podczas długich podróży.

KTM Duke I / II

KTM Duke I / II

Wyposażenie

Wyposażenie jest dokładnie takie, jakiego możecie oczekiwać od motorów tej klasy. Pod siodełkiem jest wystarczająco duża przestrzeń, możecie zamówić dodatkowy system wydechowy, a oba motory posiadają wiele świetnych wysokiej jakości elementów wyposażenia. Sidełko jest umieszczone na wysokości 900 mm, waga bez dodatkowych elementów to 152 kg, a pojemność zbiornika to 11 litrów. To powinno wystarczyć na przejazd ok. 180 km, a zużycie paliwa należy do dość niskich. Deska rozdzielcza jest bardzo prosta w obsłudze, co gwarantuje dobrą przejrzystaośc i czytelność.

KTM Duke I / II

KTM Duke I / II

Jakość i opracowanie

Zarówno jakość jak i opracowanie są na bardzo wysokem poziomie, co kwalifikuje te motory na jedną z pierwszych pozycji w tych kategoriach. Najlepszą częścią tego motoru jest prawdopodobnie jednocylindrowy silnik, który powinien przejechać 40 tysięcy km. Niestety KTM bardzo często ulega korozji, dlatego powinniście o niego bardziej dbać i regularnie odwiedzać mechanika. Poza tym nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do elementów, podczas testu elektronika nieszwankowała i nie wykryliśmy żadnych poważnych usterek.

KTM Duke I / II

KTM Duke I / II

Podsumowanie

Motockyle KTM Duke oraz Duke II są jednymi z najlepszych w swojej kategorii. Do plusów należy zaliczyć wystarczająco mocny i praktycznie nie psujący się silnik, dobrą jazdę oraz bardzo proste sterowanie. Byliśmy także dość zadowoleni z wyposażenia, a jedynym wyraźnym minusem jest podatność na korozję.

KTM Duke I / II

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 1

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu KTM Duke I / II


liczba postów: 1

Piotr

14.04.2012 v 20:49

Witam, posiadam duka II 2002 potwierdzam że to super maszyna do miasta korki to jego żywioł. Prosta obsługo, oraz możliwosć łatwej zmiany zębatek na 49/17 pozwala na jazde w terenie, motocykl posiada duży prześwit i to duży plus w porównaniu do jego następców :) Silnik mógł by być dwu cylindrowy.

Odpowiedz

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.