Naprzód Triumph Daytona 675 2009
Triumph Daytona 675 2009
Nad zmianami w tym motorze pracował sportowy team co na pewno odbiło się na zwiększeniu jego mocy o 3 konie i 1.5 Nm. Maksimum mocy przesunęło się do 400 obrotów i silnik może obracać się teraz z częstotliwością 13900 obr/min
Silnik
Nad zmianami w tym motorze pracował sportowy team co na pewno odbiło się na zwiększeniu jego mocy o 3 konie i 1.5 Nm. Maksimum mocy przesunęło się do 400 obrotów i silnik może obracać się teraz z częstotliwością 13900 obr/min. Z pojemności 675cc konstruktorom udało się wydobyć 125 koni i 72Nm. Silnik świetnie nadaje się do codziennej jazdy, nie produkuje praktycznie żadnych wibracji, a jego siła jest bardziej niż wystarczająca. Skrzynia ma sześć dokładnych biegów, działa bez poblemu a pojedyncze biegi wchodzą łatwo i szybko.Jazda i opanowanie
Pozycja za kierownicą nie należy do zbyt wygodych czego główną zasługą jest dość wysokie siodełko. Sama jazda jest idealna a to dzięki nowej amortyzacji. Przyczepność do podłoża na dobrej powierzchni jest praktycznie idealna i będziecie zaskoczeni jakie niedogodności i przeszkody zniesie ten motor. Stabilność jest na dobrym poziomie, a to i przy gorszej jakości powierzchni lub przy gwałtownym przyśpieszaniu i hamowaniu. Reakcja motoru na dodanie gazu i na zmianę kierunku jazdy jest bardzo dobra.Wyposażenie
Wyposażenie nie należy do najgorszych, ale mówiąc szczerze, oczekiwaliśmy trochę lepszego. Siodełko jest umieszczone na wysokości 825mm, zbiornik ma pojemność 17.4 litrów, co powinno w zupełności wystarczyć na dość duży odcinek drogi i nie będziecie musieli zbyt często tankować. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, przejrzysta i składa się z zegara pokładowego, który charakteryzuje się bardzo prostym sterownaiem. Za hamownaie odpowiedzialne są hamulce o średnicy 308mm z przodu i 220mm z tyłu. Hamulce są wystarczająco silne i dobrze reagują.Jakość i opracowanie
Karoseria i elementy są bardzo dobrej jakości i pod tym względem byliśmy w 100% zadowoleni z tego motocyklu. Silnik jest praktycznie niezawodny i wystarczy mu najbardziej podstawowa opieka, aby służył wam dobrze i długo. Z hamulcami nie powinno być także najmnejszych problemów; nie zarejestrowaliśmy jakiś poważniejszych niedociągnięć i usterek podczas przeprowadzania naszego testu.Podsumowanie
Motocykl Triumph Daytona 675 w porównaniu do swojego poprzednika nie zmienił się za bardzo, ale posiada wszystko to, co czyni z niego najlepszy motor w swojej kategorii. Silnik został poddany małej operacji, dzięki której zwiekszono jego siłę i możliwości, ale ze strony jakości jazdy wszystko pozostało w najlepszym porządku. Trochę byliśmy niezadowoleni z jego wyposażnia, które powinno być znacznie lepsze, ale i tak Triumph jest motorem dobrym i godnym polecenia.Ocena:
głosów: 2
Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena