Naprzód Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Nie za często się zdarza, że model podczas testu wypada po prostu świetnie i można śmiało powiedzieć, że jego wyniki praktycznie zapierają dech w piersiach. Pod tym względem Yamaha YZF-R1 jest praktycznie doskonałym motorem.

Silnik

Za napęd nowego motoru Yamaha YZF-R1 jest odpowiedzialny silnik o pojemności 998cc, który osiąga najwyższą siłę 180 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 118 Nm. Wartości nie należą do najgorszych, a przy średnich i niskich obrotach silnik chodzi bardzo płynnie i wydaje przy tym przyjemny dla ucha dźwięk. Dokładna skrzynia biegów ma sześć stopni, a motor może osiągnąć maksymalną prędkość 291 km/h.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Jazda i sterowanie

W porównainu z poprzednim motorem, ten jest zdecydowanie ostrzejszy i jego reakcje są błyskawiczne, co najlepiej widać podczas gwałtownej zmiany kierunku jazdy. Posiada także bardzo dobrą kierownicę oraz możliwość ustawienia amortyzatorów pod swoje potrzeby i preferencje. W tak dużym motorze muszą być porządne hamulce. Yamaha YZF-R1 wyposażona jest w hamulce tarczowe o przekątnej tarcz 2x310 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Wyposażenie

Yamaha R1 posiada wszystko, co możecie oczekiwać od nowoczesnego motoru. Znajdziecie tu amortyzatory, które można dowolnie nastawiać, świetne hamulce tarczowe, mocny reflektor przedni oraz wiele elementów tytanowych, jak chociażby cały system wydechowy. Ale i to nie wszystko. Wygodne siodełko umieszczone jest na wysokości 835mm, a zbiornik ma pojemność 18 litrów, co zagwarantuje średni przejazd. Deska rozdzielcza składa się z analogowego obrotomierza i cyfrowego szybkościomierza i posiada oczywiście komputer pokładowy.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Jakość i opanowanie

Pod tym względem Yamaha jest praktycznie doskonała, nie odkryliśmy w niej żadnych wyraźnych minusów. Wszystko działa bez problemów, głównie dzięki wykorzystaniu firmowych elementów. Motor powinien wytrzymać bardzo dużo i to, co jeszcze nam bardzo odpowiadało, to brak wibracji na wysokich obrotach. Opanowanie motoru nie powinno sprawiać najmniejszych problemów. Do najlepszych części na pewno należy zaliczyć silnik oraz hamulce.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Podsumowanie

Nie za często się zdarza, że model podczas testu wypada po prostu świetnie i można śmiało powiedzieć, że jego wyniki praktycznie zapierają dech w piersiach. Pod tym względem Yamaha YZF-R1 jest praktycznie doskonałym motorem. Silnik jest praktycznie doskonały, jazda jest ogromną przyjemnością, oprócz tego posiada świetne firmowe części, które nie psują się tak szybko. Wyposażenie należy do tych najlepszych.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 6

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Yamaha YZF-R1 2009 - recenzja


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.