BMW


Naprzód BMW K1300R 2009

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K1300R 2009

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Jeżeli poszukujecie motoru, który wszędzie tam, gdzie tylko się na nim pokarzecie wzbudzi ogromne zainteresowanie, to już dalej nie musicie szukać. BMW K1300R zdecydowanie dominuje na drodze i przyciąga wzrok koneserów motorów sportowych

Silnik

Za napęd nowego motoru BMW K1300R jest odpowiedzialny silnik czterocylindrowy o pojemności 1293cc, który osiąga najwyższą siłę 173 koni oraz moment obrotowy 140 Nm. Są to wartości bardziej niż wystarczające, które gwarantują szaloną i dynamiczną jazdę. Podoba nam się równa praca silnika, podczas testu nie odczuliśmy żadnych wyraźnych wibracji, a dźwięk na wyższych i średnich obrotach jest naprawdę oszałamiający. Dokładna skrzynia biegów ma sześć progów i może osiągnąć maksymalną szybkość 250 km/h.

BMW K1300R 2009

BMW K1300R 2009

Jazda

Motor wyposażony jest w szeroką kierownicę, dzięki której panowanie nad maszyną staje się bardzo proste. Nie będziecie mieli najmniejszych problemów z opanowaniem go podczas ostrzejszych zakrętów. Do dalszych plusów płynących z posiadania cięższego motoru należy to, że takie motory przy większej prędkości i gwałtowniejszym hamowaniu są bardziej stabilne. Według własnych potrzeb i gustu, można dowolnie ustawić amortyzatory. Za bezpieczną jazdę jest odpowiedzialny m.in system kontroli drogi ASC. Za hamowanie odpowiedzialne są masywne hamulce tarczowe o średnicy 2x 320mm z przodu i 265mm z tyłu.

BMW K1300R 2009

BMW K1300R 2009

Wyposażenie

Jest to BMW, dlatego jeżeli oczekujecie wyposażenia najnowszej generacji, nie będziecie zawiedzieni. Motor wyposażony jest w wiele elementów firmowych, jak chociażby zestaw wydechowy Akrapovic, komputer pokładowy, system kontroli ASC oraz podgrzewane rączki kierownicy. Deska rozdzielcza składa się z dwóch analogowych zegarów oraz ekranu LCD, na którym wyświetlane są dane z deski rozdzielczej. Białe tło zegarów dodaje motorowi bardziej sportowego wyglądu. Całkiem wygodne siodełko umieszczone jest na wysokości 820mm, a zbiornik paliwa ma pojemność 19 litrów.

BMW K1300R 2009

BMW K1300R 2009

Jakość i opanowanie

Wszystkie wykorzystane w tym modelu komponenty są bardzo wysokiej jakości, co sprawia ważenie, że motor jest bardzo ciężki do zniszczenia. Poprzednia generacja miała bardzo wysokie zużycie oleju, co na szczęście popawiono w przypadku tej wersji. Hamulce także sprawiają wrażenie, że są niezniszczalne. Podczas testu nie wyniknęły żadne problemy z elektroniką. BMW K1300R to motor wysokiej jakości, który potrzebuje tylko podstawowej opieki, a powinien wam badzo długo służyć bez konieczności napraw.

BMW K1300R 2009

BMW K1300R 2009

Podsumowanie

Jeżeli poszukujecie motoru, który wszędzie tam, gdzie tylko się na nim pokarzecie wzbudzi ogromne zainteresowanie, to już dalej nie musicie szukać. BMW K1300R zdecydowanie dominuje na drodze i przyciąga wzrok koneserów motorów sportowych. Do największych plusów należy zaliczyć mocny silnik, jazdę najwyższej jakości oraz bardzo bogate wyposażenie. Za dopłatą możecie kupić wersję z ABS oraz możliwymi do nastawienia amortyzatorami ESA, co zwiększy cenę, ale na pewno pozostawi konkurentów daleko w tyle.

BMW K1300R 2009

0

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 5

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu BMW K1300R 2009


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.