BMW


Naprzód BMW K1300S 2009

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K1300S 2009

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Motocykl K1300S to kolejny triumf firmy BMW. Co prawda cena nie należy do najmniejszych i jeżeli dopłacicie za ABS oraz ESA II, to może wam się trochę zakręcić z togo w głowie.

Silnik

Za napęd nowego motoru BMW K1300S jest odpowiedzialny silnik czterocylindrowy o pojemności 1293cc, który osiąga najwyższą siłę 175 koni oraz moment obrotowy 104 Nm. Są to wartości bardziej niż wystarczające, które gwarantują szaloną i dynamiczną jazdę. Podoba nam się równa praca silnika, podczas testu nie odczuliśmy żadnych wyraźnych wibracji, a dźwięk na wyższych i średnich obrotach jest naprawdę oszałamiający. Dokładna skrzynia biegów ma sześć progów i może osiągnąć maksymalną szybkość 250 km/h.

BMW K1300S 2009

BMW K1300S 2009

Jazda i opanowanie

Ze swoją wagą 228 kg BMW K1300S to całkiem ciężki motor, ale z drugiej strony, jego przeznaczeniem nigdy nie było stać się superlekkim motorem na zawody. Pomimo że motor jest ciężki, to nie będziecie mieli najmniejszych problemów z opanowaniem go podczas ostrzejszych zakrętów. Do dalszych plusów płynących z posiadania cięższego motoru należy to, że takie motory przy większej prędkości i gwałtowniejszym hamowaniu są bardziej sabilne. Za hamowanie są odpowiedzialne masywne hamulce tarczowe o średnicy 2x 320mm z przodu i 265mm z tyłu.

BMW K1300S 2009

BMW K1300S 2009

Wyposażenie

Za dodatkową dopłatą możecie zamówić wersję z ABS oraz z możliwym do ustawienia ESA II. System blokowania ABS podczas hamowania nie jest aż tak ważny, jak sama możliwość ustawienia amortyzatorów, w co naprawdę opłaca się inwestować. Oczywiście motor posiada komputer pokładowy oraz wysokiej jakości system wydechowy. Deska rozdzielcza zbudowania jest z dwóch analogowych zegarów oraz ekranu LCD, na którym wyświetlane są dane z deski rozdzielczej. Całkiem wygodne siodełko umieszczone jest na wysokości 820mm, a zbiornik paliwa ma pojemność 19 litrów.

BMW K1300S 2009

BMW K1300S 2009

Jakość i opanowanie

Wszystkie wykorzystane w tym modelu komponenty są bardzo wysokiej jakości, co sprawia ważenie, że motor jest bardzo ciężki do zniszczenia. Olbrzymi silnik sprawia niezniszczalne wrażenie. Poprzednia generacja miała bardzo wysokie zużycie oleju, co w przypadku tej wersji, na szczęście popawiono. Hamulce także sprawiają wrażenie, że są niezniszczalne. Podczas testu nie wyniknęły żadne problemy z elektroniką. BMW K1300S to motor wysokiej jakości, który potrzebuje tylko podstawowej opieki i starania się o niego, a który powinien wam badzo długo wytrzymać bez konieczności napraw.

BMW K1300S 2009

BMW K1300S 2009

Podsumowanie

Motocykl K1300S to kolejny triumf firmy BMW. Co prawda cena nie należy do najmniejszych i jeżeli dopłacicie za ABS oraz ESA II, to może wam się trochę zakręcić z togo w głowie. Ale możecie mieć pewność, że za swoje pieniądze otrzymacie bardzo mocny silnik, stabilność na drodze, świetną jazdę oraz styl, który nie posiada każdy motor. Przede wszystkim może się pochwalić bardzo dużą prędkością oraz niemożliwymi do porównania cechami jazdy.

BMW K1300S 2009

0

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu BMW K1300S 2009


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.